torsdag den 20. marts 2014

En Victoria Secret model med buddingmave

Man ved det er på tide til at købe nyt tøj, eller gå på slankekur, når det tætsiddende tøj ligger nederst i skuffen, og har en umiskendelig lugt af ens oldemor.

Jeg orker ikke længere at trække maven ind, når man lyder som en dårlig audition til X-factor ved hver samtale, fordi man ihærdigt prøver at vedholde illusionen om en ikke eksisterende muffin top.
Det sidste tegn må være når det ene par jeans, af de sidste to man kan passe, er revnet lige under lynlåsen ved skridtet, og muffin toppen er i stedet forvandlet til en 5 lags lagkage.

Derfor skal min muffin-, lagkage- buddingmave, kært barn har mange navne - foruroligende er de alle madrelateret, have lov til få frit lejde i nye klæder. Ihvertfald indtil den lille dreng råber “jamen hun har en stor mave”. Hvorfor låste Kejseren ikke den nævenyttige dreng helt væk?

Gårsdagen’s fridag skulle derfor bruges på at shoppe budding formet tøj med en veninde og M, hvor sidstnævnte benyttede chancen til at jage piger. Min veninde havde foreslået Birkenhead Point shopping center, som består hovedsagligt af outlet butikker. Det er da "heaven on earth" for en shopping hungrende snart hjemmegående mor. Hvem gider at købe "this season" alligevel...?!

Med masser af cafeer og restauranter med højstole og såkaldte parent rooms, så er det et godt sted for mødre med børn. En legeplads, når mor skal have et overblik over dagens fangst med den obligatoriske caffe latte, ville gøre stedet perfekt.

En klog person sagde engang, at shoppe er at købe drømme og jage luftkasteller, hvor især kvinder drømmer om at ligne den perfekte Victoria Secret model, som absolut ikke har buddingmave, appelsinlår eller michelinarme.

Efter gårsdagens shoppetur er jeg tilbøjelig til at give denne person ret, hvor mit absolutte luftkastel er, at igen kunne gå i tårnhøje hæle, uden at ligne en, som i farten har forvekslet trusser med en brugt bukseble. Dermed ikke sagt at man ikke kan presse et par kartoner appelsinsaft eller fire ud af mine lår.

Min tur på vej ind i luftkastellet...

1. køb: Sandaler fra Steve Madden

Realitetssansen er stadigt intakt, og man kan godt være hjemmegående med et touch af Glamour.



2. køb: Støvletter fra Steve Madden

Googler definitionen 'realitet'. Jamen det bliver jo snart vinter her i Australien, og så er det for koldt med sandaler. Desuden er det en god fra "work to evening wear"....... Nååårh nej! ...men de er da perfekte for en god shoppetur!




3. køb: Stiletter fra Steve Madden


Realitet? Er det noget man kan spise? Ringer lige til min agent, og siger, at jeg godt kan gå runway til Victoria Secret's næste Angel show?





4. køb: Converse til M
M skal da matche Suri Cruise næste gang de skal på playdate!



M kastede sin kærlighed på den fineste 3 årige lille pige med hjerteformet ansigt, brune øjne og rottehaler. M, som åbenbart havde fulgt med ind i mors luftkastel, havde besluttet, efter at have indgående studeret sig selv i et spejl, at han ER den 5. blå Teletubbie.

Så med fuld charme, selvtillid og lækkert hår gik han over til pigen, hvor han udførte hans egen version af ”Boing Boing”. Pigen, som forståeligt nok aldrig har set Nik & Jay, flygtede bag sin klapvogn, imens hun hev sin uanende far i bukserne.
På dette tidspunkt blev det min tur ved prøverummene, og da jeg kom ud stod M i bedste Thomas Helmig stil og bankede (læs: hamrede) på en dør til et prøverum, som pigen var flygtet ind i, men han måtte forlade butikken med et knust hjerte af ugengældt kærlighed.
Da vi kom hjem fik han en mariekiks til øjene og en varm flaske mælk, imens han blev opmuntret af de 4 andre Teletubbier.

Projekt Hjemmegående
Godt nok har jeg nu købt tøj til min nye rundere figur, men for at undgå alle kommentarerne om ”Neeeeej, hvornår er du sat til?” eller ”Er du sikker på der ikke er to derinde hø hø” (hvis den tid kommer), så skal jeg ud at gå med M i minimum en time af gange 3 gange om ugen – gerne flere.
På plus siden har jeg nu sørget for graviditetstøj, så med snusfornuftig kvindementalitet kan jeg nu dobbelt retfærdiggøre gårsdagens tøjkøb.














Ingen kommentarer:

Send en kommentar