lørdag den 15. marts 2014

Med wine o'clock og ekstra tyk rynkecreme, når jeg nok i mål...

Det er weekend, og jeg burde faktisk sidde og arbejde istedet for at bruge tiden på at skrive en blog! Men det er jo weekend...!

Min mand har været i Singapore det meste af ugen, så har været nødt til at gå tidligere for at hente M i vuggestuen, så er rent faktisk bagud, når det kommer til arbejdstimer. Når jeg går fra arbejdet, har jeg de bedste forudsætninger for at skulle nå x,y og z fordi det plejede jeg jo snildt at klare inden graviditeten. Hej, 14 måneders reality check!

Nå men når M er puttet kl. 20.00, så skal køkkenet gøres rent, legetøjet ryddes op og aftensmad til dagen efter forberedes, da vi først er hjemme kl. 18.00, så det meste af aftensmaden skal forberedes dagen før. Bliver forpustet og stresset af at skrive disse to linier, og begynder straks at messe "relax, breathe and let go", som jeg lærte til graviditets yoga.

"Never been a big drinker", men forstår mere og mere hvorfor det i mange hjem hedder "wine o'clock". Nå nej, det er jo faktisk husmødrene, som har opfundet det udtryk... mmmh!

Vores nanny skrev tidligere i dag, at hun ikke kan passe M de sidste to tirsdage inden min kontrakt udløber, da hun bliver nødt til at tilse nogle uforudsete familieanliggende. AAARRGGHH! Hvad gør man så? Heldigvis kan en veninde, som er på barsel, træde til.
Det her nanny business er ikke for sarte sjæle, da vores sidste nanny skrev en sms aftenen før, at hun havde fået fast fuldtidsarbejde, og derfor ikke kom dagen efter, da de ville have hende til at starte med det samme. Jeg blev ca. 10 år ældre i den time, hvor jeg fandt vores nu tidligere nanny. Skriver lige en note om at manden skal købe en ekstra en ekstra tyk rynkecreme med hjem fra hans næste forretningsrejse.

Ugen vi går i møde ligner lidt denne uge, da min mand tager afsted til en messe mandag morgen og er først hjemme torsdag. Jeg har helt sikkert en nyfunden ære og respekt til enlige forældre, som både håndterer job og barn/børn.

Lige i øjeblikket kan det kun gå for langsomt til det bliver den 1. april, hvor projekt hjemmegående husmor så starter!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar