mandag den 17. marts 2014

Dellebrød og onesies med flap

Madplaner er noget af det mest kedelige og uinspirerende der findes! 
Hvem gider seriøst at vide en uge i forvejen hvad aftensmaden lyder på?

Sedlen på køleskabet, er et svagt minde fra fordumstid om katinedamerne, Ina og Erna, og dagens ret på Handelsskolen.
Rækker ud efter en kuglepen og skriver på hånden: dellebrød - næste uge - madplan

Før M lavede vi mad max 2 gange om ugen, og forstod aldrig helt konceptet med en madplan. Prøvede en gang eller to, men endte altid med en økologisk kompost dynge i grøntsagsskuffen.

Vores uge lød nærmere:
Den romantiske: Skatter, hvad med dig og mig tager ud og får lidt kærestetid, imens vi kigger hinanden dybt i øjene?
Den impulsive: Skaaat, nupper du ikke lige noget lækkert med på vej hjem?
Den dovne: Hvilket nummer vil du have?
Den uinspirerede: Har du spist den sidste cup noodle?
Den fulde: Jeg er på vej hjem nu, skal du have en kebab med?

Man ved derfor, man er blevet mor, når panikken spreder sig, og pulsen tangerer faretruende i zonen af et hjertestop, alt imens man løber rundt som en hundehvalp, der bider efter sin egen hale kl. 8.00 om morgenen, fordi man ikke kan finde ugens madplan!

Total blackout på trods af at listen blev skrevet og handlet ind til, ikke mindre en 16 timer før...
Første tanke: "Skal jeg melde mig syg?"
Dernæst: "Så får M pasta pesto igen igen igen..." får øje på det tomme pesto glas i genbrugsspanden.
Så: "Risengrød? Lort, jeg ved ikke hvordan man laver risengrød...!"

PANIK! Midt i en febrilsk sms, som ikke giver mening alligevel (damn auto correct!), kommer jeg i tanke om lasagnen i fryseren, lavet i lørdags netop til i dag. Blodtrykket falder langsomt, men knuden for brystet og Cecil rygerens vejrtrækninger forsvinder først når madplanen er fundet.



....fortsættelsen af gårsdagen’s liste. Jeg SKAL stoppe når:

5. Jeg ikke kan finde vejen til brusekabinen, og Taronga Zoo banker på døren, fordi de tror vi holder gnuer


Disclaimer: Dette gælder ikke i tilfælde af jeg er på barsel med lillebror/søster.


6. Jeg ejer en frækkert af en onesie

Selvfølgelig en selvlysende og med flap, så man ikke behøver at tage den af, når man skal på toilet. Jeg brokker mig derefter over manglende interesse fra min mand!


7. Jeg har Horton sagaen, Naboerne og Glamour til at optage på digital boxen

Jeg indrømmer, at Ridge var vidst mit første crush! Til mit forsvar, var det valget mellem Ridge eller langhårede tyskere som sang schlagere. 
Og hvilken studerende har ikke set Horton Sagaen?


8. Jeg rent faktisk har en kødgryde!
…og begynder at poste opskrifter med billeder her!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar