tirsdag den 18. marts 2014

Når Ulrich Thomsen ligger i sengen...

Mon ikke alle forældre, især mødre, på et eller andet tidspunkt har stået med en skrigende baby og tænkt: Det kan UMULIGT at være mit barn. H*n må være blevet forbyttet på hospitalet...

Da M begyndte at få kindtænder for halvanden måned siden, slog netop den tanke mig, da jeg for 10. gang den nat stod inde på M's værelse med blodsprængte øjne, uglet hår og høreværn.


Da jeg efterfølgende fik historier fra mødre om deres wonder babies, som fik alle 28 tænder PLUS visdomstænder indenfor 2 dage uden et vræl, så tilbragte jeg mange timer på vores balkon, alt imens jeg vurderede afstanden ned til jorden. 

Blev enig med mig selv om at lejligheden ikke er højt nok oppe til, at jeg kunne gøre nogen skade på mig selv udover et par skrammer og brækkede knogler. I det mindste ville jeg endelig komme til at ligne den zombie jeg nu var.

Istedet Youtube’de jeg “sniger ninja movements tutorials”, så den næste mor med en wonder baby ville få et sniger knockout med midlertidig hukommelsestab.

Side note... Hvad blev der af moder- og søster solidariteten, når en mor svæver halvvejs mellem en zombie og en selvlysende onesie med flap? Har aldrig checket ordbogen for definitionen, men er nu overbevist om at det er et synonym med: Et hunkønsvæsen med spontant rullende øjne og hånlige snøft gennem svælg og næsebor.

Efter 45 nætter (lyder længere end halvanden måned...) med natteskrigeri fandt jeg mig selv i et hjørne rokkende frem og tilbage, mens jeg plukkede mine øjenvipper.

Det var dagen efter natten hvor jeg fandt Ulrich Thomsen liggende i M’s seng og råbe: 'Jeg skal sku da ha noget mad! Jeg skal have et bad! jeg stinker af muggen røv! Jeg skal have noget coke! det skal jeg da ha’ Thorkild. Det skal jeg da ha’.

Stak mig selv et par lussinger, som jog den dårlige samvittighed væk, og fandt derefter en skrigende M i sengen. Gav ham et skud paracetamol og krydsede fingrer for at ibuprofen flasken ikke skulle i brug den nat.

Min veninde havde tidligere nævnt at jeg var velkommen til at låne en ravhalskæde fra deres søn.
Jeps, en ravhalskæde...!

Må have sovet i den fysik time hvor vi lærte om ravets magnetisme... Men ikke desto mindre skulle den såkaldte magnetisme lindre smerterne – jow jow!

Min attitude til ravhalskæder to måneder før var meget lig moder-/søster soldariteten.  UNDSKYLD! 

Efter et uforståeligt hulkende opkald til min veninde havde M halskæden på en halv time senere. Vi har siden den dag sovet betydeligt bedre, og har ikke haft brug for hverken paracetamol eller ibuprofen. Gad vide om ravets magnetisme kunne bruges i forbindelse med behandling af stofmisbrugere...? M kunne sådan set være “patient zero”.

Nu kommer karma, den lede kælling, garanteret og straffer mig noget så grusomt, når det er hjørnetændernes tur. Hvis dette er tilfældet, og der bliver rapporteret om en arresteret mor, som dansede regndans nøgen midt på strøget, mens hun messede “tænder”, så kom venligst og betal kaution for ‘utidig opførsel og forstyrrelse af offentligheden’. Måske jeg skulle prøve at opdrive rav på størrelse med fodbolde først, eventuelt krydret med et par krystaller for god karma.

Nedtællingen er startet
13 dage... 13 dage til at definere mål, målsætning, objektiver, milestones, fremgangsmetode og statusrapporter. Hvem sagde at livet som en hjemmegående husmor er kedeligt?

Tror lige jeg tænder for Horton Sagaen for det kan jeg ikke lige overskue at lave nu...









Ingen kommentarer:

Send en kommentar