tirsdag den 8. april 2014

Min lorteopskrift: Sveskemos og vandmelon

Min mand er i Malaysia på forretningsrejse, og efter jeg havde set diverse serier, som var optaget på digi boxen, nej ikke Horton Sagaen eller Glamour, så skrev jeg et laaaaaangt indlæg om min første uge som hjemmegående.
Vores nye computer er mærkelig, og nej det ikke en fejl 40, men netop som jeg skulle til at uploade denne post, gik computeren tør for strøm, og da jeg fik sat strøm til var det hele væk. Hvis det ikke havde været fordi, jeg er alene mor i denne uge, så havde både computeren og jeg taget springet ud over balkonen, det havde været mindre smertefrit.

Men summa summarum er:

1.     Jeg har mere travlt end da jeg arbejdede... I dag har jeg blandt andet skiftet 5 lortebleer!
2.     Jeg er TRÆT! Hvorfor er Teletubbies på dansk forsvundet fra Youtube?


Dagen i dag...

7.45 Fact: Karma er en kælling!

Det konstaterede jeg kl. 5.45 i morges, da M mente det var morgen pga en meget tung ble. Nogen vil mene, at det er normal tid at stå op, men M plejer at sove til ca. 7.30, så lad mig sætte det i perspektiv... Forestil dig, at du istedet skal op kl. 4.15!
Stadigt sovende med hjernen sat på autopilot imens jeg famlende i mørket prøver at skifte hans ble, for ”tænk nu hvis han kunne sove lidt mere” tænker jeg naivt, som en blondine hvis lyse striber har siddet alt for længe.

Naiviteten længe leve, imens jeg bander og svovler over mig selv for at give ham det ekstra store stykke vandmelon til dessert aftenen før, så jeg kunne gøre køkkenet rent imens. Prøver at vugge ham i søvn, som bliver kvitteret med skrig og skrål, som højst sandsynligt er et resultat af at min ”sov NU morgenånde kom for tæt på hans næse.

Drømte et halvt år tilbage, hvor jeg kunne tage ham ind i soveværelset og ligge ham på gulvet, alt imens jeg sporadisk kastede legetøj rundt på gulvet. Jo mere legetøj jo bedre, for jo længere tid ville han kravle rundt til hver ting, og jeg kunne snildt snooze en time længere.
I dag ville jeg få alt legetøjet kastet i hovedet, efter han først havde prøvet, at proppe det ind i min mund, nok fordi han var træt af at se og høre på mit savlen og snorken.
Rasmus Klump på ipaden blev min redning, og en halv time senere vågnede jeg af en baby lussing og ordet ”MAM”. Hvornår kan man lære en baby selv at programmere mikroovnen?

Planen var derefter at så snart han havde fået morgenmad og skidt i bleen, så ville han få en flaske så VI kunne sove igen.

Men hvad fanden har jeg gjort Karma? Barnet ville ikke skide!

11.00 Legegruppe og shopping
  
18.30 Karma 1 - Anja 1
Sniger ninja tutorials'ne var ikke spildt, da en snedigt udtænkt plan gav M sveskemos og vandmelon kl. 15.00, hvilket resulterede i 5 lortebleer på 3 timer. Han føltes faktisk lettere da jeg bar ham ud efter den 5. ble!

Da han fik hans signatur blå røde kinder og åren i panden poppede ud akkompeneret med ”hhrrrrhhhhhmmmmffff” midt i hans bad, røg han fra badekar til potte i et split sekund, og derved reddede mig selv fornøjelsen af at adskille lort og legetøj fra hinanden.

Man skal fejre sine sejre, og jeg er mentalt ved at skrive min acceptance speech, når jeg modtager ”Mum of the year” award!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar